diumenge, de març 19, 2006

ISTE9: La setmana del cervell

Dibuix d'una neurona fet per Ramón i Cajal , on es representa clarament l'estructura en xarxa d'aquestes cèl·lules. He triat aquesta imatge per sumar-me a celebració de la "Setmana Mundial del Cervell" impulsada per la Fundació Dana. La Brain Awareness Week compleix enguany la desena edició a nivell internacional i s'ha celebrat del 13 al 19 de març a més de 60 països, sota el lema "Connecta't!".

A Barcelona, la Setmana Mundial del Cervell, compleix la tercera edició consecutiva. És promoguda per la Societat Espanyola de Neurociència, en col·laboració amb el Centre de Regulació Genòmica i l'Institut Municipal de Cultura de Barcelona. Durant aquests dies, s'han organitzat, a la nostra ciutat, diverses activitats adreçades a escoles, conferències divulgatives per al públic general i una Neurofesta el proper 24 de març, per promoure el coneixement del cervell i les neurociències. Les conferències han estat a càrrec de destacats neurocientífics del món universitari. També ha col·laborat el professor de batxillerat José Antonio Marina conegut, entre altres aportacions, per les seves reflexions sobre la intel·ligència creativa.

He estat cercant referències als portals educatius i a la blogosfera hispana sobre la "Setmana mundial del cervell" i els resultats han estat desconcertants: sols he trobat un blog, en castellà, rellevant sobre l'esdeveniment neurocom-baw. Podem els educadors, dels diferents nivells educatius, estar al marge dels progressos de la neurociència?

Si tota tecnologia precisa recolzar-se en unes sòlides bases científiques, tal com entenc les Tecnologies de l'Aprenentatge i del Coneixement (TAC), haurien de fonamentar-se, a més de les disciplines psicopedagògiques, en la neurociència. Hi estaríeu d'acord?

Espero continuar aquesta conversa amb els vostres comentaris. Mentrestant per als que llegiu anglès us recomano dues fonts de recursos didàctics sobre el cervell: The Dana Sourcebook of Brain Science i la web BrainConnection.

2 Comentaris:

A les 8:55 p. m., Blogger JoanQ escriu...

Amb tots els coneixements que es tenen sobre com aprenem i estem ensenyant de la mateixa manera que vàrem veure fer-ho, amb metodologies obsolotes.

Un altre exemple d'efecte qwerty? Mandra per innovar? Resistència al canvi?

Per cert: molt interessant el llibre. A veure si aquestes minivacances me'l llegeixo.

 
A les 6:22 p. m., Blogger Jordi Vivancos escriu...

Jo crec que és una mica de tot, adobat a més amb l'ancestral divisió entre ciències i lletres. Si, potser és el paradigma d'efecte QWERTY.
Sortosament, el bloc permet trobar algú amb qui compartir aquests neguits!

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Portada principal