divendres, de febrer 24, 2006

Un model d'Entorn Personal d'Aprenentatge

Dies enrera us parlava de diverses eines que pretenen donar forma al concepte d'Entorn Personal d'Estudi o potser més ben dit d'Aprenentatge. Aquesta setmana, Jeremy Hiebert, al seu blog HeadPacej ha presentat un model força complet d'aquest concepte. La figura que encapçala aquesta nota, és una versió adaptada del model d'Entorn Personal d'Aprenentatge (EPA) de Hiebert (cliqueu la figura per ampliar-la).

Penso que aquesta formalització del concepte d'espai virtual personal, és un pas important per avançar en el desenvolupament / integració d'aquestes noves eines /serveis, que seran probablement una peça important, d'això que comença a definir-se com elearning 2.0 i que jo, modestament, proposo que batejem com a TAC 2.0.

2 Comentaris:

A les 11:23 a. m., Blogger admin escriu...

Necessitaria una setmana amb dies de 48 hores per pair tots aquests conceptes. Com que només en tenen 24 d'hores em conformo en entendre'n la meitat. Ara que el poc que entenc m'agrada.

M'ha impactat força el mapa conceptual de l'EPA. El concepte ja m'agrada i veure'l reflectit en una imatge aclaridora m'ajuda a entendre'l millor i veure'n les possibilitats.

M'he identificat força amb el paper d'aprenent, crec que m'ajusto bastant al perfil de l'aprenent al llarg de tota la vida.

Però el que em preocupen són els meus estudiants (persones adultes amb una vida laboral monòtona però familiar i social rica, amb poca motiviació per l'aprenentage), que si haguessin d'omplir de continguts l'esquema els quedaria pràcticament en blanc.

Vol dir això que aquest esquema no es pot universalitzar?

 
A les 12:24 p. m., Blogger Jordi Vivancos escriu...

Joan,
Certament el model de Hiebert és força ambiciós i, probablement, conté molts elements pensats des d'una perspectiva universitària.
Jo retinc la idea que el model conté un munt d'eines que s'han de triar i personalitzar, per donar resposta als diversos tipus d'aprenents. D'entrada, potser no cal que tothom les tingui totes.
El mínim comú denominador per a tots els públics, serien per a mi tres components bàsics:
1.Els instruments de comunicació
2.L'accés lliure a recursos oberts d'aprenentatge,
3.Els mecanismes de reconeixement i acreditació dels aprenentatges assolits per itineraris formals i informals.
Com ho veus?

 

Publica un comentari a l'entrada

<< Portada principal