Estàndards oberts elearning
Els estàndards sobre continguts educatius en suport digital són ja un fet. El procés de definició d’especificacions va iniciar-se l’any 1997 quan es va crear el Projecte Educause en el marc de
Actualment els treballs de normalització en elearning s’assumeixen a nivell Europeu, per un grup de treball sobre tecnologia educativa del Comité Europeu de Normalització (CEN/ISSS Learning Technology Workshop) i a nivell internacional pel Subcomité 36 de la ISO.
L’any 1999, sota l’impuls del Comissionat per a la Societat de la Informació, es va instituir a Catalunya un grup IMS (GIMS) format per totes les Universitats públiques catalanes i el PIE del Departament d’Ensenyament. El GIMS va participar en el consorci internacional IMS i el seu objectiu era el de divulgar en el marc de la comunitat universitària i educativa, les especificacions IMS. A finals de l’any 2000 el GIMS deixa de funcionar.
Els principals objectius dels estàndards elearning són:
· Crear continguts educatius d’alta qualitat que siguin reutilitzables i flexibles per adaptar-se a diferents contextos d'aprenentatge.
· Etiquetar els continguts educatius amb metadades per facilitar la seva localització a la xarxa .
· Facilitar la portabilitat i compatibilitat tecnològica. És a dir la interoperabilitat entre les diferents entorns virtuals d'ensenyament-aprenentatge (plataformes elearning).
Ara fa poc més d'un any que vaig fer una xerrada sobre aquest tema (la meva darrera aportació des del PIE). Segueixo l'evolució dels estàndards elearning perquè crec que són estratègics pel sector educatiu.
<< Portada principal